LINDRE DINE SMERTER PÅ 20 DAGER!
 

Sliter du med ryggen eller nakken?
Er du lei av smertestillende, fysikalsk behandling og øvelser som ikke fungerer?
Savner du fokus på helhet, og ikke bare noe som skal "fikse" deg?

  • Traumeinformerte yoga-øvelser, dvs de er tilpasset et sensitivt nervesystem, som er perfekt for å virkelig redusere stress.

  • 20 dager med video undervisning: 15-30 minutters praksis per dag.

  • Du får en optimal kombinasjon av fysiske øvelser med mentalt fokus. Vi må skape stabilitet og balanse i kroppen! Her får du skreddersydde øvelser for dette.

  • Hvordan puster du egentlig? Lær verdifulle verktøy for å skape en helt ny hverdag, hvor spenninger i kroppen reduseres.

HVORDAN ER DETTE PROGRAMMET?

Programmet består av 20 økter.

Tiden på øktene varierer fra 15 - 30 min. Vi anbefaler 1 økt per dag i 20 dager!

Kan jeg være sikker på at programmet er bra for meg?

Det er viktig at det utelukkes eventuelt bakenliggende mer alvorlige årsaker til dine smerter. Sjekk gjerne din tilstand hos fastlege. Det vanlige er at disse type smerter er mer udefinerbare, og det er et perfekt utgangspunkt til å gå løs på dette  programmet. Det er viktig at du føler deg trygg.

Kontakt oss gjerne direkte med spørsmål: kenneth@kmyoga.no

HVEM ER KENNETH?

Hei! Mitt navn er Kenneth, og jeg levde med kroniske smerter i over 13 år! 

La meg begynne med min barndom. Det er her alle mønstre satte seg, som jeg tok med meg inn i voksen alder. 

Kort fortalt så følte jeg meg sjelden god nok eller sett. Jeg fikk ikke smake den uforbeholdne kjærligheten det er viktig at et barn vokser opp med. Ettersom jeg ble eldre hadde jeg heller ingen ressurser til å hjelpe meg å stanse opp, se på egne mønstre, finne ut hva som egentlig foregikk. Jeg slet hele veien med en underliggende ekkel følelse og klarte aldri å være fornøyd, spesielt med meg selv. Noe manglet, og det ville ta mange år før jeg begynte å forstå.

kenneth mortensen 2.jpg

DETTE SIER ANDRE OM PROGRAMMET:

«Endelig noe med et helhetlig perspektiv, og ikke bare noen styrkeøvelser man skal utføre på egen hånd! Lengden på videoene gjør det enkelt å skape rom til dette i hverdagen, og jeg har sett frem til å komme meg på matta hver eneste dag!» - Neha Agnihotri

«For et fantastisk program. Jeg har kommet mer i kontakt med kroppen min og føler at jeg kjenner på smertene på en annen måte. Hvor jeg møter smertene når de begynner å bli sterkere og kan ta grep.» - Camilla Revang

«Jeg synes øvelsene i programmet er helt fantastiske og har fortsatt med de også etter kurset. Jeg har også oppdaget hvor mye av det psykiske som sitter fast i kroppen, og at mye av smerten har sluppet taket» - Anne-Lene Torgersen

«Då har eg fullført heile yogaprogrammet "Lindre dine smerter på 20 dager".

Eit program som eg er så takknemlig for å ha fått testa ut. Smertene mine her eg nok framleis, men eg har fått verktøy som hjelper meg til å takle dei, og til å flytte fokuset mitt frå det som gjer vondt, til det som gjer meg godt. Eg kjenner meg betre enn på lenge, og eg kjem definitivt til å fortsette med yoga framover. Og min fysoiterapeut applauderte programmet, og ba meg fortsette med alt som kan auke mobiliteten min, og som kan hjelpe med å avspenne overkompenserande muskler. Så Kenneth sine andre kurs på mikrosteg.no, er noko eg er veldig interessert i.» - Janne Hatteberg

«Programmet har hjulpet meg til å overvinne bekymring for å bruke kroppen fullt ut» - Stein Arne Kristiansen

Vanlige spørsmål om programmet

Hva er unikt med dette programmet?

Dette er ikke et vanlig fiks ryggen / nakken min program. Det handler om helhet, forbindelsen mellom kropp og sinn. Vi ser ikke bare på det fysiske, men ikke minst sammenhengen mellom det mentale / emosjonelle og kroppen. Er du virkelig ute etter endring, så må vi gå dypere. Og det er nøyaktig hva du får i dette programmet. Er du klar for å bli dedikert og få en helt ny hverdag?
Vil programmet fikse nakken/ryggen min?
For det første må si se på selve spørsmålet som stilles, ikke minst ordet fikse.
Vi skal ikke fikse et problem, vi må snu på det. Fokus på at noe skal repareres vil forsterke tanken om at noe er ødelagt. Vi skal se på nye metoder å nærme oss smerte og ubehag. På sikt så kan dette føre til en fantastisk endring.

Er det video undervisning?

Ja, det er 20 dager med video. Du får tilgang til et veldig oversiktlig program på nett , hvor øvelser og fokus områder gås inn på i detalj. Det legges til rette 15-30 minutters daglig praksis.

Hva trenger jeg av utstyr

Du trenger en yogamatte eller noe behagelig å sitte på. Det anbefales også å ha pute eller pledd tilgjengelig. Har du enten 2 blokker eller klosser, ha dem ved din side. Eventuelt kan du bruke et par tykke bøker. Ha også en stol tilgjengelig og gjør plass ved en vegg. Utenom dette, så er det bare deg selv som behøves 🙂

Er dette kun typiske yoga øvelser?

Du vil se at dette er annerledes enn ditt “normale” yoga program. Dette er spesifikke traumeinformerte yogaøvelser, dvs de er tilpasset et sensitivt nervesystem. Dette handler om mye mer enn å bruke øvelser for å bli mykere. Vi skal se på holdning og bevege oss på en slik måte at du hele tiden er trygg i kroppen. Vi avspenner både kropp og sinn underveis. Ikke minst er det nødvendig å se sammenhengen mellom det fysiske og det mentale / emosjonelle.

Hva er andre gode fordeler med programmet?

Hvor mye penger har du ikke brukt på legebesøk, fysioterapaut, kiropraktor osv oppigjennom? Jeg mener bestemt det ikke er meningen du skal fortsette å gå til slik behandling til evig tid. Programmet her vil hjelpe deg å ta mer kontroll over livet ditt! Og sette igang en helse-reset på en helt annen måte.

Hva bør jeg tenke på i forhold til MR undersøkelse av kroppen min?

Har du allerede tatt MR? Kanskje du til og med har operert? Hvordan har du det akkurat nå? Det er det viktigste. Et MR resultat kan leses på mange måter, og ulike kiropraktorer eller kirurger vil lese resultatet ulik. Jeg vil du skal tenke mer på hvordan du faktisk har det i hverdagen din, mer enn at ryggen din er skadet eller ødelagt. Har du allerede sjekket deg for alvorlige underliggende årsaker og hatt smerter i lang tid – uten å bli bedre – så må vi se på andre løsninger. En ny MR eller i det hele tatt å lene oss mot et MR resultat (prolaps, degenererte disker osv) kan ofte lede mer mot mer usikkerhet og bekymring enn en løsning.
Forskning på smertefrie mennesker viser at det er helt vanlig med aldersrelaterte vevsforandringer. Rundt 52 % har bulende virvelskiver, 90 % har forandringer som uttørkede skiver og 28 % har prolaps. Disse forandringene er helt normale og ingen av menneskene opplevde smerten på grunn av dette. Mange har prolapser i ryggsøylen som de aldri er klar over. Det er en naturlig del av av det å bli eldre.

Kenneth - hva fungerte for deg?

Jeg gjorde alle de “rette” tingene presentert av helsevesen, fysioterapauter, kiropraktorer, osteopater osv. Det førte ikke til langvarig endring. Det fysiske var ikke nok. Jeg måtte isteden kjenne virkelig etter: Hvordan har jeg det? Hva gjør meg stresset i hverdagen? Jeg måtte også endelig begynne å tro på at det ikke var noe alvorlig galt med meg. Noe av det værste for meg var uroen og usikkerheten, og det å skulle forsøke å fikse meg selv – som bare skapte nye spenninger. Jeg måtte finne en annen vei.
Les mer om min historie her

Ekstra om programmet:

Viktig om programmet: Det er kun videoer i programmet og ingen personlig oppfølging. Dette vil heller ikke erstatte profesjonell medisinsk rådgivning, medisinsk diagnose, behandling eller terapi. Det er designet for å gi et nytt perspektiv til helse og velvære i forhold til egen kropp.

PREVIEW